#Miniprix Around TheWorld ep.1

Nu stiu cum sa incep postarea asta, pentru ca am impresia ca tocmai am aterizat din rai. Am vrut sa merg la Sinaia in weekend, dar pentru ca nu-mi permiteam, mi-am luat un bilet de avion catre Bari. Am umplut un troller cu haine frumoase de la Miniprix si-am plecat sa vad Sudul Italiei in 48 de ore. Am luat decizia de a pleca in Bari, peste noapte, afland ca am o zi libera de la radio. De ce tocmai Bari? Pentru ca e o destinatie super accesibila – WizzAir zboara intr-acolo iar preturile sunt mai mult decat ok. Uite, de exemplu, intre 27- 29 martie un zbor costa 230 lei dus-intors, unde mai pui ca primavara in sudul Italiei e wow.

Revenind la experienta mea, cateva dintre highlights ar fi:

• Faptul ca am inchiriat un  Fiat500 cabrio cu 35 de eur pentru 2 zile. Am gasit super oferta asta pe Ryanair – care da, are si optiunea de inchiriat masini sau camere de hotel.

26746112_unknown

• Benzina pentru doua zile a costat 40 de eur. Yasss!
  • Cazarea (PONT) am luat-o nu in faimosul Bari ci in Giovinazzo, un orasel fabulos aflat la 15 min de aeroport si foarte aproape de oricare dintre oraselele-senzatie pe care ai vrea sa le vizitezi.

26748784_unknown

• Pretul unei camere pe Airbnb intr-un palazzo din secolul 14 – SOC! – 55 de eur pe noapte. Nu va puteti imagina cum arata interiorul unei astfel de cladiri istorice. Totul e facut din piatra, inclusiv semineul prin care seara intra lumina lunii. si vantul. C-am dormit in geaca, e partea a doua, ahahaha.

• Am preferat sa achizitionez varianta priority pentru bagaje – avand un troller de mana inclus in pret. Trebuie sa fiti foarte atenti cand achizitionati, mai nou, bilete la companiile low cost, deoarece un bilet initial ieftin, poate ajunge la pretul unuia comercializat de o companie de linie, tocmai din cauza bagalejor.
  • Mancarea oriunde in sudul italiei este chiar mai ieftina ca-n Bucuresti: 6 eur o pizza; 2,5 eur o cafea; 7 eur un gin tonic. Lovely!
  • Din grija pentru buget, de multe ori prefer sa imi fac singura micul dejun, cu produse cumparate din supermarket. M-am rasfatat cu panini cu chorizo si sunca, daily :)). Un mic-dejun copios m-a costat 4 eur in fiecare zi. Vis!

Cam atat despre ponturile mele. Hai sa povestim putin despre traseu.

Daca alegi sa faci la fel ca mine, sa te cazezi in frumosul Giovinazzo, te felicit inca de pe-acum. Destinatia e perfecta pentru familisti, oraselul fiind foarte linistit, unde mai pui ca pana in martie, in mai multe zone din oras ai parcarea gratuita. 🙂

26748448_unknown

Din Giovinazzo si pana in urmatorul oras breathtaking, Matera, vei face fix o ora.

26745008_unknown

Matera e un oras unic. Iti taie respiratia de cum ajungi acolo. Cand te plimbi pe stradutele albe, ai impresia ca ti-ai inchiriat singur un décor de film sau ca esti intr-un oras bantuit de fantome misto.

Timpul se scurge altfel in Matera. Oamenii isi petrec vremea in micile lor ateliere de prelucrare a ceramiciii sau in localurile cu preturi neasteptat de mici. Cazarea pe Airbnb rareori depaseste 50 de eur, deci nu-ti face grij ca n-o sa-ti permiti.

Pentru ca prima seara a fost dedicata acestui oras minunat, pentru a doua zi am lasat traseul care include orasele Locorotondo, Martina Franca, Monopoli, Alberobello si Polignano a mare. Fiecare, la o distanta de 20 de minute intre ele, iar fata de casa la o ora.

In Alberobello, evident, mi-au taiat respiratia micile casute trulli. Monopoli e ca un vis de vara Italian, Locorotondo e un oras cu stradute albe, dispus circular, ca o un tort de bezea. 🙂 Martina Franca e ca toate la un loc, iar Polignano a mare e ceva ce cred ca voi pastra in sufletul meu pana cand voi inchide ochii.

Am prins orasul pe o vreme greu de descris, cand valurile uriase se spargeau la mal si inundau orasul. Faimosul restaurant Grota Palazesse era, de asemenea inchis, asteptand luna martie pentru deschidere.

Ma voi intoarce cat de curand in Bari, mi-am promis asta. Iar voua, tot ce va doresc e s-aveti inspiratia de a face #smartshopping la greu si de a nu lasa banii sa va alunece printer degete. La urma urmei, mai bine ii investesti intr-o noua vacanta, decat sa ii arunci aiurea, nefiind atent la cheltuielile tale.

Toate tinutele din vacanta mea sunt powered by MINIPRIX, partenerul meu de calatorie in vacantele destepte pe care le crosetez mai nou. Le-am conceput dupa bunul meu plac, cu doar 24 de ore inainte de a pleca in vacanta si marturisesc ca sunf foarte incantata de ce am reusit sa “compun” pentru o mini vacanta in sudul Italiei.